Applications
Het doel
- Het is 2025. Hoe oriënteren mensen zich nu op het vinden van een fiets die past bij hun behoefte? Zijn hier nieuwe touchpoints voor nodig, of juist ook verbeteringen in de huidige touchpoints?
Mijn aanpak
- Vanuit bovenstaande vraagstelling heb ik onderzoek gedaan de behoeftes van de gebruiker. Door middel van een 'prob studie' en een 'co-creatie' zijn user insights opgesteld die als startpunt dient voor de service design het concepten. Door service design toe te passen wordt Gazelle meer dan alleen leveren van A-merk fietsen.

Het concept:
Onverwachte tegenslagen oplossen door de gebruiker tegemoet te komen.
Uit de User insight studie is gebleken dat veel jongeren van 18 t/m 25 jaar vaak klagen over het fietsen door onverwachte tegenslagen. Door deze tegenslagen is fietsen voor hen een stuk intensiever en onaantrekkelijker geworden. Om de gebruikers tegemoet te komen, is de bedoeling van dit concept een oplossingen bieden voor de onverwachte tegenslagen die de doelgroep op de fiets tegenkomen. Over het algemeen hebben jongeren niet de drang een nieuwe elektrische Gezelle te kopen. Door deze service kunnen jongeren tegen een kleine vergoeding tijdelijk gebruik maken van de luxe en comfort van een Gazelle met elektrische trapondersteuning.

Het resultaat
Een nieuwe service van Gazelle die jongeren tegen een kleine vergoeding de luxe en comfort van een trapondersteunende Gazelle geven op het moment wanneer zij het nodig hebben. Dit vertaalt zich naar een oriëntatie proces door ervaring te hebben met een fiets in bepaalde situaties. Misschien is het voor hen interessant om over te stappen naar een gelijk soort fiets die zij hebben gehuurd.
Overal en altijd
Door centrale onbemande servicepunten te plaatsen, kan de gebruiker snel en makkelijk zijn gehuurde elektrische Gazelle fiets ophalen en inleveren.


Scan met QR voor de mobiele ervaring.
De echte userflow van een mobiele app is niet te ervaren met toetsenboord en muis. Scan de QR-code met je mobiel om het prototype te ervaren als het is bedoeld.
There is more
Artificial intelligence
A machine searches for meaning

Gegevens van de gebruiker worden verzameld. Deze gegeven kunnen bijna alle gegevens zijn die op een smartphone en sociale media te vinden zijn. Deze data wordt geanalyseerd om de beste selectie fietsen weer te geven. de gebruiker kan een fietsenwinkel in de buurt selecteren en zich laten navigeren waar de fietsen uit te proberen zijn.

Verleiden tot interactie
Seductive Interactions &
Persuasive Technology

Om het gewenste gedrag van de gebruiker te krijgen, moet de service verleiden en de gebruiker overtuigen om van de service gebruik te maken. Door voornamelijk suggesties met de juiste timing voor te leggen en de benodigde stappen simpel al uitgestippeld voor te leggen, is de kans groter dat de gebruiker mee in zee gaat.

Social interaction design
Diefstalpreventie

Door social interaction design wordt en sociale interactie uitgelokt. Door te helpen zoeken naar een fiets van een vriend of mede Gazelle gebruiker wordt er een band opgebouwd door er voor elkaar te zijn. Hierdoor wordt een community opgebouwd die elkaar te hulp schiet door transparant te zijn.

Artificial intelligence
A machine searches for meaning

Gegevens van de gebruiker worden verzameld. Deze gegeven kunnen bijna alle gegevens zijn die op een smartphone en sociale media te vinden zijn. Deze data wordt geanalyseerd om de beste selectie fietsen weer te geven. de gebruiker kan een fietsenwinkel in de buurt selecteren en zich laten navigeren waar de fietsen uit te proberen zijn.
Verleiden tot interactie
Seductive Interactions &
Persuasive Technology

Social interaction design
Diefstalpreventie

Door social interaction design wordt en sociale interactie uitgelokt. Door te helpen zoeken naar een fiets van een vriend of mede Gazelle gebruiker wordt er een band opgebouwd door er voor elkaar te zijn. Hierdoor wordt een community opgebouwd die elkaar te hulp schiet door transparant te zijn.